Geoblog.pl    caminho    Podróże    Iberia Infinita    Dlugi dzien, dluga droga...

Dlugi dzien, dluga droga...

Polska, Wrocław

Pierwszy dzien wakacji zaczal sie niezlym deszczem. Na Bielanach powitala mnie kompletna sciana deszczu, ale na szczescie Ania z Michalem podrzucili mnie tam autem, wiec nie musialam sie tarabanic na drugi koniec miasta z wielkim plecakiem tramwajem i autobusem.

Na Orlenie zeszla mi godzina - nie dlatego, ze nikt nie chcial mnie zabrac, ani nie z powodu braku ludzi. Po prostu wszystkie auta jak na zlosc jechaly albo na Olszyne, albo do Jeleniej Gory, albo jakies 20-30 kilometrow dalej. Dopiero po godzinie zastawil mi sie kierowca, ktory jechal do Drezna. Byl to sympatyczny Bialorusin, ktory jakies 30 lat temu mieszkal kilka lat w Brzegu. Na parkingu 40 km przed Dreznem przyszlo mi czekac kojena godzine, do momentu, kiedy wziela mnie starsza niemiecka para. Wysadzili mnie w okolicach Chemnitz, a tam zatrzymala sie polska rodzinka, ktora vanem udawala sie do Londynu. Okazalo sie, ze jada z Zywca do znajomych, a do tego dziewczyny chca znalezc jakas prace sezonowa w Anglii. Ojciec dziewczyn pytal mnie o podrozowanie, stopowianie, Holandie i tak nam zeszlo troche czasu... Wysiadlam przed Erfurtem. Tam tez stalam najkrocej (jakies 15 minut). Zatrzymal mi sie chlopak, ktory jechal w odwiedziny do rodzicow w okolice Frankfurtu swoim "Wohenende Auto" (note bene calkiem niezlym Alfa Romeo). Po angielsku niebardzo mowil, wiec przyszlo mi dziwnej niemiecko-niderlandzko-angielskiej mieszanki uzywac, ale grunt, ze sie dogadywalismy ;). Gnal po Autobahnie jak szalony (ciezko powiedziec, jak szybko dokladnie, ale nie mniej niz 140 - przynajmniej do tej liczby widzialam predkosciomierz, a strzalki na niej nie bylo). Niestety na jakies 100 km przed Frankfurtem utknelismy w korku-gigancie. W radiu mowili, ze ma dlugosc 20 kilometrow (to byla jedna z tych sytuacji, w ktorych wolalabym niemieckiego nie rozumiec w ogole)... coz... przejechanie go zajelo duuuuuzo czasu. I kiedy juz bylismy blisko, bliziutko miasta, moj kierowca zaczal zwlaniac do 90km/h, gimnastykowac palce i poinformowal mnie, ze musimy sie zatrzymac, bo dretwieja mu rece... uh! Wiadomosc byla o tyle pomyslna, ze wiedzialam, ze ciezko bedzie teraz znalezc kogos, kto bedzie jechac do centrum. Po stacji chodzilam i pytalam chyba przez 15 minut (oczywiscie wszyscy jechali do Meinz lub dalej). W koncu zgodzil sie pewien Afganczyk, choc na poczatku wydawal sie watpic w przedsiewziecie. Wyrzucil mnie prawie na dworcu, skad pol godziny potem odebral mnie Olaf - chlopak z HC, u ktorego juz nocowalam w zeszlym roku, tez w drodze do Hiszpanii.

Calosc zajela mi 13,5 godziny... rezultat mierny jak na 750km, ale najwazniejsze, ze udalo sie dotrzec na miejsce i poznac w drodze kilka ciekawych osob :). W koncu o to w tym wszystkim chodzi!